Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce
Dodano: 09.11.2021, 00:00
Od stycznia do końca lipca bieżącego roku zarejestrowano blisko 35% więcej ciągników niż w roku ubiegłym. 7902 nowych rejestracji to obiecujący trend. Widać jednak różnice w dostępności traktorów różnych marek. Cześć placy w punktach dealerskich posiada pełną gamę modeli dostępnych od ręki inne zaczynają świecić pustkami. Kto jest liderem sprzedaży i od czego uzależniona jest dostępność maszyn?
Niezmiennie New Holland
Według zestawienia PIGMiUR na podstawie bazy CEPiK, New Holland przekroczył 19% udziału w rynku sprzedaży, czym znacząco wyprzedził swoich konkurentów. Kubota, John Deere i Deutz-Fahr oscylują między 10 i 11 % udziału w rynku. NH utrzymuje swoją dominację na rynku sprzedaży ciągników rolniczych w Polsce od 12 lat i ani myśli oddać koszulkę lidera w ręce innego producenta.
Przedziały mocy
Jeśli spojrzymy na udział w sprzedaży przez pryzmat mocy ciągników, wyniki będą kształtowały się następująco:
Ponad 200 KM John Deere
141-200 KM New Holland
101-140 KM DEUTZ-FAHR
71-100 KM Hew Holland
51-70 KM Hew Holland
30-50 KM Arbos
Poniżej 30 KM Kubota
Na rynku maszyn używanych największym zainteresowaniem cieszyły się ciągniki John Deere z udziałem w rynku sprzedaży na poziomie 15,6 % co przełożyło się 1952 sprzedane sztuki.
Ciekawostką jest, że marka John Deere przewodzi w ilości sprzedaży maszyn używanych w dwóch kategoriach wiekowych: 6-10 i 11-20 lat.
W grupie najstarszych traktorów czyli powyżej 20 lat, największy udział w sprzedaży ma marka Massey Ferguson z wynikiem 14,2%. Tuż za MF z wynikiem 14% udziału się znajduje ex aequo Zetor oraz Renault.
W najmłodszej kategorii dominuje Zetor z wynikiem 12,7%
Szukasz używanej maszyny rolniczej? Koniecznie sprawdź nasze oferty